FANDOM

Wkrótce nadejdzie wiosna (gruz. მალე გაზაფხული მოვა, Male gazapchuli mowa) – gruziński film dramatyczny z 1967 roku w reżyserii Otara Abesadzego. Dubbing do filmu zlecony został przez Centralę Dystrybucji Filmów na potrzeby dystrybucji kinowej i był wyświetlany w polskich kinach w 1970 roku.

Fabuła

Stary Minago i jego żona Mariam całe życie związali ze swoją wioską, z rodziną. Ale synowie chcieli żyć inaczej. Młodszy, Gio, wyprowadził się na stałe do Tbilisi, rozpoczął tu studia. Starszy, Bidzina, po ukończeniu uczelni wrócił do wsi jako agronom, ale i on tęskni za miastem. Żeni się z miejską kobietą, opuszcza rodzicielski dom. Po śmierci Mariam stary chłop zostanie sam. Daremnie będzie zapraszał sąsiadów na pogawędkę przy winie – każdy z nich ma swoje sprawy, każdy gdzieś się spieszy. Tylko na krótko uda się czasem zapomnieć o samotności – jak wówczas, gdy pod dach Minago zabłąkał się przejazdem wędrowny stary fotograf. Ale po jego odejściu tym mocniej zacznie doskwierać tęsknota za bliskimi. I Minago wyruszy do miasta, żeby porozmawiać z synami, zobaczyć jak żyją, spróbować ich lepiej zrozumieć. A może skłonić do powrotu? Porozmawia, zrozumie. Raz jeszcze otrzyma propozycję przeniesienia się do miasta. I raz jeszcze ją odrzuci.
Źródło opisu: Filmowy Serwis Prasowy

Ekipa

Twórca Funkcja
Studio Opracowań Filmów w Warszawie Realizacja nagrań
Maria Olejniczak Reżyseria
Jan Moes Dialogi
Jerzy Bolesławski Dźwięk
Henryka Meldner Montaż
Mieczysława Kucharska Kierownictwo produkcji

Obsada

Janusz Paluszkiewicz Minago Sergo Zakariadze
Alina Żeliska Mariam Cecylia Takajaszwili
Tomasz Zaliwski Bidzina Tengiz Arczwadze
Jerzy Rogowski Gio Nigzar Magawariani
Jerzy Turek

Linki zewnętrzne