FANDOM

Wielka miłość (franc. Le grand amour) – francuski film komediowy z 1969 roku w reżyserii Pierre’a Étaix. Dubbing do filmu zlecony został przez Centralę Dystrybucji Filmów na potrzeby dystrybucji kinowej i był wyświetlany w polskich kinach w 1971 roku.

Fabuła

Od czasu małżeństwa z Florence życie Pierre’a jest idealnie uporządkowane: po śniadaniu, z parasolem w ręku idzie przez park, w którym spotyka zawsze tych samych ludzi, wychodzi do fabryki swego teścia, pana Girard, i spędza tam – nudząc się – godziny pracy. Potem odwiedza bar, gdzie oczekują go zawsze ci sami znajomi i wraca do żony, wygodnych pantofli i telewizora. Pierwszą zmianę przynosi dopiero odejście długoletniej sekretarki, madame Louise, której miejsce zajmuje dziewiętnastoletnia Agnès. Zachwycony jej urodą, Pierre zaczyna marzyć – we śnie przeżywa romantyczną podróż po opustoszałych nocą drogach w... łóżku, cudownie ożywionym środku lokomocji wszystkich samotnych i zakochanych. Tymczasem intrygi małomiasteczkowych plotkarek i interwencja energicznej teściowej doprowadzają do konfliktu Pierre’a z żoną. Florence wyjeżdża na wakacje, a „słomiany wdowiec” Pierre umawia się z Agnès na wspólny wieczór. Nie ma jednak odwagi wyznać jej miłości. Wkrótce żona wraca, a widok towarzyszącego jej przystojnego młodzieńca wywołuje zazdrość Pierre’a. Sprzeczka na dworcu nie jest jednak poważna i wiadomo już, że w małżeństwie ich wszystko powróci do dawnego stanu.
Źródło opisu: Filmowy Serwis Prasowy

Ekipa

Twórca Funkcja
Studio Opracowań Filmów w Łodzi Realizacja nagrań
Romuald Drobaczyński Reżyseria

Obsada

Janusz Kubicki Pierre Pierre Étaix
Halina Pawłowicz Florence Annie Fratellini
Agnès Nicole Calfan
Irène Magali Clément
Mirosław Szonert Jacques Alain Janey

Linki zewnętrzne