FANDOM

Uprising44: The Silent Shadows – polska strategiczna gra typu first-person shooter stworzona przez DMD Enterprise.

Premierowo z polskim dubbingiem ukazała się w wersji cyfrowej 15 września 2012 roku, na niektórych platformach dystrybucyjnych, m.in. Steam.

28 maja 2013 roku gra doczekała wydania pudełkowego, dzięki firmie Play-Publishing.

Fabuła

Uprising44 to gra stanowiąca połączenie strzelaniny oraz strategii czasu rzeczywistego, za przygotowanie której odpowiedzialne jest rodzime studio deweloperskie DMD Enterprise. Akcja gry osadzona jest w trakcie II wojny światowej, nawiązując do jednego z najgłośniejszych wydarzeń z tamtego okresu, a mianowicie powstania warszawskiego. W trakcie zabawy śledzimy losy Cichociemnych, spadochroniarzy będących prekursorami współczesnych członków jednostek specjalnych, zrzucanych w miejscach zajmowanych przez okupanta. Teatrem prowadzonych działań jest leżąca w gruzach Warszawa. Właściwą rozgrywkę możemy podzielić na dwie zasadnicze kategorie. Pierwsza to tryb akcji. Funkcjonuje on na zbliżonych zasadach do strzelanin, w których zmagania obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Sterowana przez nas postać potrafi korzystać z zasłon, a także może dowodzić kilkoma powstańcami, wydając im proste polecenia (np. ustawienia się za zasłoną czy ostrzelania wybranego przeciwnika).

Druga kategoria to tryb strategiczny, w którym wydarzenia obserwowane są w rzucie izometrycznym. Naszym zadaniem jest w tym przypadku kontrolowanie całej grupy powstańców - możemy rozmieszczać ich na mapie i wydawać cały szereg poleceń. Warstwa strategiczna jest urozmaicana przez możliwość korzystania ze wsparcia i limitowanej pauzy. Ponadto często zmieniają się ogólne założenia poszczególnych misji. Dla przykładu, niekiedy zamiast szturmować pozycje wroga musimy bronić określonego budynku czy sojuszniczych jednostek przed zmasowanymi atakami nazistów.

Obserwowane w trakcie gry wydarzenia rozgrywają się w wielu różnych lokacjach. Oprócz kryjówek powstańców zajmujemy się także między innymi przemierzaniem rozległej sieci kanałów czy odwiedzaniem lokacji, które odegrały istotną rolę w trakcie walk powstańczych, jak chociażby gmachu Poczty Głównej.
Źródło opisu: GRY-Online.pl

Ekipa

Twórca Funkcja
Teatr Polskiego Radia Realizacja nagrań

Obsada

Konrad Darocha Kuba
Uprasing44 Konrad Darocha (Kuba)
Aleksandra Grzelak Anna
Uprasing44 Aleksandra Grzelak (Anna)
Grzegorz Kwiecień Jan
Uprasing44 Grzegorz Kwiecień (Jan)
Michał Żerucha Gołąb
Uprising44 Michał Żerucha
Waldemar Dziwniel Major Suchar
Uprasing44 Waldemar Dziwnel (Major Suchar)
Czesław Lasota Narrator
Uprasing44 Czesław Lasota (Narrator)
Jacek Kwiecień Kapral
Jakub Marcinowicz Wafel
Uprising44 Jakub Marcinowicz
Wojciech Łozowski Zbyszek
Uprising44 Wojciech Łozowski
Tomasz Lach Janusz
Uprising44 Tomasz Lach
Aleksander Milwiw Maciek
Uprising44 Aleksander Milwiw
Mateusz Lisiecki Spiker radiowy
Uprasing44 M.Lisiecki
Adam (ranny powstaniec)
Uprasing44 Nie Wiem (Adam)
Marta Uszko Sanitariuszka
Uprising44 M.Uszko (Zuzanna)
Powstańcy
Uprasing44 M.Uszko (Powstańcy)
Szczepan
Uprasing44 Nie Wiem (Szczepan)
Naziści
Uprising44 Mateusz Lisiecki (Spiker)
Rudy
Uprising44 nw (Rudy)
Gęsik
Uprasing44 nw (Gęsik)
W pozostałych rolach
Zbigniew Dziel Powstańcy
Kamil Gęsicki Powstańcy
Maciej Hanczewski Powstańcy
Uprising44 nw (Krzysztof)
Pascal Kaczorowski Naziści
Magdalena Kwapis Powstańcy
Mateusz Kwiecień Powstańcy
Uprasing44 M.Kwiecień
Krzysztof Mateusiak Naziści
Michał Nowotka Powstańcy
John Weisgerber Naziści
Przemysław Wyszyński Powstańcy
Uprising44 nw (Szymi)

Multimedia

Linki zewnętrzne