FANDOM

The Sims: Średniowiecze (org. The Sims: Medieval) – gra komputerowa autorstwa Maxis, należąca do serii The Sims, przeznaczona na komputery osobiste, wydana w Polsce przez Electronic Arts.

Postaci w grze posługują się wymyślonym na potrzeby serii językiem simlish, natomiast polski dubbing występuje w intrze gry (mimo że na pudełku znajduje się wyłącznie informacja o polskich napisach).

Opis gry

W odróżnieniu od standardowych edycji serii The Sims, których akcja toczy się w czasach współczesnych, zabawa w The Sims Średniowiecze sprowadza się do rozbudowy średniowiecznego królestwa. Gracz sprawuje pełną kontrolę nad całym procesem, jednakże – co warto odnotować – kierunek rozwoju jest w znacznym stopniu uzależniony od tego, w jaką wciela się postać.

Mianowicie, w zależności, czy w danym momencie gracz steruje królem bądź królową, rycerzem bądź czarodziejem, kowalem bądź bardem, zawarta historia opowiadana jest z nieco innej perspektywy. Wiąże się to z dostępem do odrębnego zestawu questów, które nie tylko rozwijają fabułę, ale również wpływają na kształt przedstawionego świata. Wśród zadań znalazło się wiele klasycznych historii, kojarzonych przez wszystkich miłośników średniowiecznych lub fantastycznych klimatów (m.in. wykucie legendarnego miecza, zaaranżowanie królewskiego wesela, ochrona królestwa przed złym czarnoksiężnikiem, odnalezienie fontanny młodości).

Mimo zaproponowanego przez twórców podziału na role, podejmowane przez gracza decyzje wpływają przede wszystkim na rozwój królestwa. W grze decydujemy zatem, czy jego potęgę zbudujemy na fundamencie regularnie wzmacnianych więzi pomiędzy mieszkańcami, czy też podejmując próbę podboju ziem należących do sąsiadów. Nic nie stoi również na przeszkodzie, aby gracz skupił się w całości na sobie, zupełnie nie dbając o poddanych. Z drugiej strony, przejmując kontrolę nad władcą może równie dobrze okazać się człowiekiem praworządnym i sprawiedliwym, cieszącym się wielkim i niewymuszonym uznaniem wśród mieszkańców królestwa.

Źródło opisu: Gry On-Line

Ekipa

Twórca Funkcja
Grzegorz Bonikowski Tłumaczenie

Obsada

Michał Żebrowski Narrator Nicholas Guy Smith
Michał Żebrowski - TSŚ

Multimedia

Linki zewnętrzne