FANDOM

Polanie II – polska gra komputerowa, znana także jako KnightShift, stanowiąca połączenie gry RTS i gry fabularnej. Stworzona została przez firmę Reality Pump Studios i wydana przez TopWare Poland 15 września 2003 roku.

Fabuła

Pamiętacie jeszcze pierwszego polskiego RTS'a, Polan? Krowy, pastuszków, niedźwiedzie... Stare dobre czasy? Polanie II to kontynuacja gry, która zdobyła dużą popularność w 1996 roku w Polsce. Podobnie jak pierwsza część, osadzona została w starosłowiańskim świecie wzbogaconym o liczne elementy fantasy. W bogatym i kolorowym świecie gry spotkać będzie można czarowników, wiedźmy, dzielnych wojowników oraz całą plejadę baśniowych istot od gnomów i olbrzymów poczynając, a na strzygach i smokach kończąc. Polanie II to połączenie RTS'u z grą RPG. Maksymalnie uproszczony i intuicyjny interface umożliwi nawet początkującym graczom na błyskawiczne poznanie możliwości gry i szybkie rozpoczęcie rozgrywki bez zbędnego wczytywania się w instrukcję. Każda z postaci jest niepowtarzalna; wszystkie w trakcie gry zdobywają doświadczenie - co pozwala na ich rozwój oraz ekwipunek - co znaczne podnosi ich walory wojskowe. Polanie II są w pełni trójwymiarową grą wykorzystującą najnowsze możliwości kart graficznych i muzycznych, dzięki czemu wygląd świata, budowli i postaci oraz zaklęcia, magiczne przedmioty, zmieniające się warunki pogodowe i inne efekty specjalne uzyskają nową jakość tworząc jednocześnie niepowtarzalny klimat gry. Polanie są adresowani do graczy w każdym wieku. Dzięki miłej dla oka grafice i uniwersalnej fabule mogą przy niej spędzić miłe chwile zarówno dzieci, jak i ich rodzice, wytrawni oraz początkujący gracze, dla których tytuł ten może stać się znakomitym wprowadzeniem w świat RTS'ów i RPG. Gra składa się z 3 kampanii połączonych ze sobą wątkami fabularnymi układającymi się w historię księcia Mirko. Cel każdej kampanii jest odmienny, a do jego osiągnięcia prowadzą inne drogi. Każda z kampanii rozpoczynać się będzie i kończyć filmem prezentującym fabułę oraz podsumowującym historię, której gracz stał się świadkiem i twórcą. W Polanach pojawiły się ponadto rozbudowany tryb potyczki i gry sieciowej. Daje to graczowi dodatkowe możliwości przetestowania swoich zdolności taktycznych i zmierzenia się nie tylko z AI, lecz również z umiejętnościami innych graczy. Gra sieciowa oferować będzie kilka różnych trybów rozgrywki, w każdym z nich do osiągnięcia zwycięstwa wymagane jest spełnienie innych warunków.
Źródło opisu: Materiały prasowe dystrybutora (Merlin.pl)

Ekipa

Twórca Funkcja
Mirosław Dymek Dialogi
Sergiusz Juraszek

Obsada

Kazimierz Czapla Dobromir
Polanie2 K.Czapla (Dobromir)
Włodzimierz Pohl Mędrzec
Polanie2 W.Pohl (Mędrzec)
Rafał Sawicki Zmartwiony wojownik
Polanie2 Rafał Sawicki (Zmartwiony wój)
Janusz Siwy Złośliwy kapłan
Polanie2 Janusz Siwy (Złośliwy kapłan)
  • Polanie2 Janusz Siwy (Zdruzgoany wojownik)
    Zdruzgotany wojownik
  • Polanie2 Janusz Siwy (Drwal)
    Drwal
Jerzy Batycki
Bartosz Dziedzic
Przemysław Gąsiorowicz
Eugeniusz Jachym
Małgorzata Kozłowska-Bielecka
Natasza Słysz-Czaja
Tomasz Sylwestrzak
Lucyna Sypniewska
Ryszard Sypniewski
Piotr Tomaszewski
Tadeusz Zuber
Agnieszka Żukowska
Mieszko
Polanie2 Grzegorz Sikora (Mieszko)
Bartnik
Polanie2 Grzeorz Sikora (Bartnik)
Mirko
Polanie2 Kuba Abrchamowicz (Książę Mirko)
Buguar
Polanie2 nw (Buguar)
Dobrochna
Polanie2 nw (Dobrochna)
Mieszko młodszy
Polanie2 nw (Mieszko młodszy)
Narrator
Polanie2 nw (Narrator)
Pietrek
Polanie2 nw (Pietrek)
Staszko
Polanie2 nw (Staszko)
Teściowa
Polanie2 nw (Teściowa)
Wieszczka
Polanie2 nw (Wieszczka)

Multimedia

Linki zewnętrzne