FANDOM

Opowieści z Narnii: Lew, czarownica i stara szafa – przygodowa gra autorstwa Traveller’s Tales, na podstawie filmu o tym samym tytule, przeznaczona na pecety oraz konsolę PlayStation 2, XBOX, Nintendo GameCube, Game Boy Advance i Nintendo DS.

Polskiej wersji doczekały się wersje: na komputery osobiste (premiera: 9 grudnia 2005) oraz na konsolę PlayStation 2 (premiera: 16 lutego 2006), za dystrybucję obydwu wersji odpowiada CD Projekt.

Opis gry

Gra komputerowa powstała na podstawie filmu i popularnej serii książek dla dzieci i młodzieży autorstwa C.S.Lewisa, które wprowadzają czytelników w świat wielkiej magii i niezapomnianej przygody. Podczas wakacji spędzanych w tajemniczym domu znajomego profesora rodzeństwo Łucja, Zuzanna, Edmund i Piotr Pevensie znajdują zaczarowaną szafę. Za drzwiami tej szafy kryje się magiczna kraina - Narnia. Czar rzucony przez Białą Czarownicę, która rządzi krainą, sprawił, że w pięknej Narnii panuje od 100 lat nieustanna zima. Siły zła może pokonać tylko lew Aslan, na którego czekają wszyscy Narnijczycy. Stara przepowiednia mówi, że Białą Czarownicę uda się pokonać tylko z pomocą synów Adama i córek Ewy. Gdy mała Łucja przechodzi przez zaczarowaną szafę i zjawia się w Narnii, budzi się nadzieja w kres panowania złej Czarownicy.

Gra "Opowieści z Narnii: Lew, Czarownica i stara szafa" przenosi w niezwykły świat Narnii, gdzie w każdym zakątku na odważnych czeka wielka przygoda. Wcielając się w Łucję, Zuzannę, Edmunda lub Piotra, gracz może przeżyć niesamowite przygody po drugiej stronie zaczarowanej szafy - poznać Narnię i jej mieszkańców, odnaleźć Aslana i pomóc mu pokonać Białą Czarownicę. Połączenie niecodziennych zdolności rodzeństwa Pevensie pozwoli zniszczyć wielką armię ogrów, minotaurów i innych, równie groźnych, sług Białej Czarownicy.

Rozbudowana fabuła gry zapewnia wiele godzin wspaniałej zabawy dla młodszych i starszych wielbicieli magii i wielkich przygód!
Źródło opisu: Materiały prasowe dystrybutora (Merlin.pl)

Ekipa

Twórca Funkcja
Brak danych

Obsada

Adam Bauman Aslan
Opowieści z Narni PC Adam Bauman (Aslan)
Włodzimierz Bednarski Święty Mikołaj
Opowieści z Narni PC Włodzimierz Bednarski (Święty Mikołaj)
Profesor Digory Kirke
Opowieści z Narni PC Włodzimierz Bednarski (Profesor Digory Kirke)
Izabella Bukowska Jadis, Biała Czarownica
Opowieści z Narni PC Izabella Bukowska (Jadis Biała Czarownica)
Andrzej Chudy Pan Bóbr
Opowieści z Narni PC Andrzej Chudy (Pan Bóbr)
  • OZN(gra) A.CHudy (Gryf)
    Gryfy
  • OZN A.CHudy (Morgim)
    Mogrim
Krzysztof Królak Piotr Pevensie
Opowieści z Narni PC Krzysztof Królak (Piotr Pevensie)
Elżbieta Kopocińska Helena Pevensie
Opowieści z Narni PC Elżbieta Kopocińska (Helena Pevensie)
Janusz Wituch Ginarbik
Opowieści z Narni PC Janusz Wituch (Ginarbik)
Centaury
Opowieści z Narni PC Janusz Wituch (Żołnierze Aslana)
Leszek Zduń Pan Tumnus
Opowieści z Narni PC Leszek Zduń (Pan Tumnus)
Zuzanna Pevensie
Opowieści z Narni PC Nie wiem (Zuzanna Pevensie)
Łucja Pevensie
Opowieści z Narni PC Nie wiem (Łucja Pevensie)
Pani Macready
Opowieści z Narni PC Nie wiem (Pani Macready)
Pani Bóbr
Opowieści z Narni PC Nie wiem (Pani Bóbr)
Edmund Pevensie
Opowieści z Narni PC Nie wiem (Edmund Pevensie)

Dodatkowe informacje o dubbingu:

  • Wiele kwestii dialogowych w grze jest zniekształconych lub nagranych o wiele za cicho, dotyczy to m.in. postaci Aslana, Świętego Mikołaja czy profesora Kirke’a. Ich głosy w niektórych scenach brzmią naturalnie, zaś w innych są cyfrowo obniżone.

Linki zewnętrzne