FANDOM

Neverwinter – komputerowa wieloosobowa gra fabularna (MMORP) z 2013 roku stworzona przez Cryptic Studios, oparta na czwartej edycji systemu Dungeons & Dragons, niepowiązana fabularnie z grami z serii Neverwinter Nights. Wydawcą gry jest studio Perfect World Entertainment.

Polska wersja gry udostępniona została 27 czerwca. Zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami, obejmowała ona również dubbing, jednak jedynie do pierwszego poziomu, służącego za samouczek, podczas gdy pozostałe poziomy zlokalizowane zostały kinowo. Mimo zapewnień ze strony wydawcy, że reszta gry zostanie zdubbingowana w późniejszym czasie, w połowie 2015 roku Perfect World Entertainment całkowicie zrezygnowało z tłumaczenia produkcji na język polski ze względu na niewystarczającą ilość mikrotransakcji dokonywanych przez polskich graczy.

Fabuła

Minęło ponad sto lat, od kiedy Plaga Czarów trwale zmieniła oblicze tajemniczych i magicznych ziem Faerûnu. Upadły ogromne imperia i wielkie miasta, pozostawiając po sobie jedynie nawiedzane przez potwory ruiny i garstkę ludzi dążących do odbudowy. Wydawało się, że miasto Neverwinter, Klejnot Północy, zostało pobłogosławione przez bogów. Kiedy reszta Wybrzeża Miecza została zrujnowana przez kataklizm, Neverwinter pozostało właściwie nietknięte. To było jednak tylko tymczasowe zawieszenie nieuchronnej zagłady. Niemal 75 lat później wulkaniczna erupcja wylała na miasto ogień, popioły i płynną furię, niszcząc wszystko, co stanęło jej na drodze. Dzisiaj Neverwinter powróciło do swojej wcześniejszej chwały. Lord Neverember z Waterdeep objął miasto swoją opieką i wezwał wszystkich poszukiwaczy przygód i bohaterów dzikiej Północy do pomocy w odbudowywaniu Neverwinter w nadziei, że pewnego dnia przejmie tron i koronę. Jednak złe moce zmawiają się w mrocznych miejscach tego świata i dążą do zniszczenia wszystkiego…
Źródło opisu: Perfect World Entertainment

Ekipa

Twórca Funkcja
Anakan GmbH Tłumaczenie

Obsada

January Brunov Pułkownik Linkletter
January Brunov - Neverwinter (Linkletter)
Szeregowy Hawthingdon
January Brunov - Neverwinter (Hawthingdon)
Andrzej Chudy Instruktor samouczka
Andrzej Chudy - Neverwinter (Narrator samouczka)
Wojownik
Andrzej Chudy - Neverwinter (Wojownik)
Krzysztof Cybiński Szeregowy Wilfred
Krzysztof Cybiński - Neverwinter
Anna Gajewska Valindra
Anna Gajewska - Neverwinter (Valindra)
Kapłanka Selûne
Anna Gajewska - Neverwinter (Kapłanka)
Jan Kulczycki Dell McCourt
Jan Kulczycki - Neverwinter (Dell McCourt)
Czarodziej
Jan Kulczycki - Neverwinter (Czarodziej)
Grzegorz Kwiecień Makos
Grzegorz Kwiecień - Neverwinter

Multimedia

Linki zewnętrzne