FANDOM

Królik Bystrzak dla zerówki: Lot do Balonii (ang. Reader Rabbit Kindergarten: Bounce Down in Balloon Town, 2001) – edukacyjna gra dla dzieci z serii Królik Bystrzak. W Polsce wydana 13 listopada 2002 roku przez CD Projekt.

Fabuła

"Lot do Balonii" to druga gra z serii edukacyjnych programów dla najmłodszych. We współpracy z doświadczonymi nauczycielami, psychologami i specjalistami od terapii pedagogicznej dostosowaliśmy ten wspomagający rozwój intelektualny dziecka program do wymagań zintegrowanego nauczania w polskich szkołach, tak by utrwalał i rozszerzał wiedzę oraz rozwijał umiejętności dziecka zgodnie z założeniami podstawy programowej MENiS. Dzieci na poziomie zerówki są ciekawe świata i chętnie przeprowadzają eksperymenty. Program, dzięki licznym zajmującym zadaniom, wspiera je w nauce liczenia, czytania oraz samodzielnego myślenia - umiejętności, których opanowanie zapewnia sukces w szkole. System nagród dostarcza skutecznych motywacji do pokonywania nowych trudności, podczas gdy poziom trudności każdego zadania dostosowuje się do jego umiejętności, tak że wyzwania nigdy nie przerastają możliwości użytkownika. Niezależnie od swej wartości dydaktycznej gra jest też formą przekazu wartości: uczy pomagania innym, rozwiązywania problemów bez użycia przemocy i szacunku dla przyrody. W programie, który - w obszernej części poświęconej muzyce i rysunkom - umożliwia "naukę poprzez sztukę", znajduje się także narzędzie służące utrwalaniu wiedzy dziecka na temat upływu czasu i rozwijaniu umiejętności organizacji i obserwacji. Dowcipne dialogi i piosenki są wspólnym dziełem doświadczonych tłumaczy literatury dziecięcej oraz znanych polskich aktorów. Dodatkowe zalety programu to oryginalna, barwna grafika oraz opracowanie muzyczne. Program, który umożliwia dzieciom i rodzicom wspólne spędzenie czasu na nauce i zabawie, wykorzystują również nauczyciele - nie tylko w codziennej pracy ze wszystkimi podopiecznymi, ale także w terapii pedagogicznej dzieci z dysleksją czy nadpobudliwych. Rodzice i nauczyciele, dzięki powstającemu podczas gry raportowi o osiągnięciach, mogą mieć szczegółowy wgląd w tempo oraz kierunek rozwoju dziecka w różnych dziedzinach. Wyjątkowość programu doceniło, udzielając mu swej rekomendacji, Polskie Towarzystwo Dysleksji. Seria z Królikiem Bystrzakiem została też wyróżniona przez MENiS, które umieściło ją na liście pomocy szkolnych. Królik Bystrzak i jego przyjaciel Lew Leon dają słowo: w Balonii nauka przychodzi naprawdę lekko!
Źródło opisu: Materiały prasowe dystrybutora (Merlin.pl)

Ekipa

Twórca Funkcja
Start International Polska Realizacja

Obsada

Joanna Wizmur-Klimczuk Królik Bystrzak
Królik Bystrzak J.Wizmur
Tomasz Bednarek Lew Leon
Królik Bystrzak T.Bednarek
Joanna Jabłczyńska Tomcia
Królik Bystrzak J.Jabłczyńska
Anna Apostolakis-Gluzińska Świnkolot
Królik Bystrzak A.Apostolakis
Iwona Rulewicz Strusiątko w niebieskich butach
Królik Bystrzak I.Rulewicz)
Agata Gawrońska-Bauman Strusiątko w żółtych butach
Królik Bystrzak A.Gawrońska
Elżbieta Kopocińska Mama Struś
Królik Bystrzak E.Kopocińska (Struś)
Motyl
Królik Bystrzak E.Kopocińska
Elżbieta Futera-Jędrzejewska Ślimak listonoszka
Królik Bystrzak E.Jędrzjewska
Robert Tondera Komentator
Królik Bystrzak R.Tondera)
Janusz Wituch Kosz
Królik Bystrzak J.Wituch
Ewa Kania-Grochowska Piłka do koszykówki
Królik Bystrzak E.Kania
Janusz Zadura Gwiazdor
Królik Bystrzak J.Zadura
Fella Skorupka
Królik Bystrzak nw (Fella Skorupka)
Motyl
Królik Bystrzak nw (Motyl2)

Linki zewnętrzne