FANDOM

Król Lew: Powrót do Lwiej Ziemi (ang. The Lion King: Operation Pridelands) – przygodowa gra komputerowa dla dzieci autorstwa Disney Interactive Studios, będąca kontynuacją filmu.

W Polsce 11 marca 2004 roku przez CD Projekt, bedącą jednocześnie zleceniodawcą dubbingu. Gra początkowo była dostępna pod nazwą Król lew, podtytuł został dodany w kolejnych reedycjach gry.

Opis gry

Słyszysz? To zew Afryki! Jeśli chcesz przeżyć przygodę na Dzikim Lądzie, spotkać ulubionych bohaterów filmu Disneya i pomóc Simbie w zaprowadzeniu porządku w Lwiej Ziemi, nie zwlekaj! Dołącz do Timona i Pumby - ruszaj w sawanny i dżungle. Słyszysz? To woła Afryka... a, nie, zaraz - to chyba Pumba ciamka... Simba powrócił, by nareszcie zasiąść na królewskim tronie jako prawowity władca Lwiej Ziemi. Niestety, kraina nie jest tym samym wspaniałym miejscem, którym była ongiś. W obawie przed Skazą i bandą hien wiele zwierząt uciekło i znalazło sobie nowe domy. Simba prosi starego, mądrego nosorożca Gossangoę, by wysłał parkę zbzikowanych kumpli, Timona i Pumbę, z misją odnalezienia zwierząt i sprowadzenia ich do Lwiej Ziemi. Ci dwaj na pewno dadzą sobie radę, tylko że czasem... zwłaszcza na widok smakowitych larw... łatwo się rozpraszają i zapominają o zadaniu.

W takich chwilach na scenę wkraczasz Ty! Twoim zadaniem jest odszukanie siedmiu zwierząt i namówienie ich, by wróciły do królestwa Simby. Każdego zwierzaka trzeba przekonać w inny sposób. Łakomego węża Kassaia musisz nakarmić, wrzucając mu do paszczy owoce. Papa Krokodyl zaprosi Cię do wspólnego nurkowania, a słonik-zapaśnik Kongo nie pójdzie za Tobą, póki nie pokonasz go w walce. Hip-hop-top-pop gad, Rockameleon, czeka, żebyś z nim zatańczył... a to dopiero początek zabawy!

Gra posiada dwa tryby: tryb Przygody, w którym przechodzisz całą przygodę od początku do końca, oraz tryb Gier, w którym masz dostęp do gier-zadań. Możesz więc cieszyć się swoimi ulubionymi minigrami, kiedy tylko zapragniesz. Cztery gry premiowe są dostępne tylko dla tych graczy, którzy przeszli całą Przygodę. A jest o co powalczyć, bo najwyższy wynik nagradzany jest wpisaniem na specjalną Listę Mistrzów! Jeśli uda Ci się zdobyć jedno z trzech miejsc na podium, Timon i Pumba mają dla Ciebie jeszcze jedną niespodziankę...

Odwiedź barwny afrykański ląd, poznaj miłe zwierzaki, baw się z Timonem i Pumbą i... nie daj sobie sprzątnąć sprzed nosa wszystkich larw!
Źródło opisu: Materiały prasowe dystrybutora (Merlin.pl)

Ekipa

Twórca Funkcja
Start International Polska Realizacja nagrań
Przemysław Przybulewski Tłumaczenie
Agnieszka Weseli-Ginter
Agnieszka Zwolińska

Obsada

Wojciech Paszkowski Timon
Król Lew Powrót do Lwiej Ziemi W.Paszkowski (Timon)
Emilian Kamiński Pumba
Król Lew Powrót do Lwiej Ziemi E.Kamiński (Pumba)
Anna Apostolakis-Gluzińska Gozi
KL PDZ A.Apostolakis (Gozee)
Adam Bauman Fioletowy robak
KL PDZ A.Bauman (Fioletowy żuk)
Janusz Bukowski Papa Krokodyl
KL PDLZ J.Bukowski
Paweł Galia Kasai
KL PDZ P.Galia (Kassai)
Klaudiusz Kaufmann Czerwony robak
KL PDLZ K.Kaufmann
Elżbieta Kijowska-Rozen Kisangani
KL PDZ E.Kijowska (Kisangarii)
Jacek Kopczyński Kongo
KL PDZ J.Kopczyński (Kongo)
Elżbieta Kopocińska Mimipo
KL PDZ E.Kopocińska (Mimi Poi)
Jan Kulczycki Kameleon
Król Lew Powrót do Lwiej Ziemi J.Kulczycki (Rock-kameleon)
Mariusz Leszczyński Gosangoa
Król Lew Powrót do Lwiej Ziemi M.Leszczyński (Gosango)
Ewa Serwa-Galia Mama Krokodylowa
KL PDZ E.Serwa (Mama Krokodylowa)
Joanna Wizmur-Klimczuk Słonica
Król Lew Powrót do Lwiej Ziemi J.Wizmur (Słonica)
Żółty robak
Powrót dLZ J.Wizmur (Żołty żuk)

Linki zewnętrzne