FANDOM

Jazz i Faust (ang. Jazz and Faust, 2001) – gra przygodowa stworzona przez rosyjskie studio Saturn Plus. W Polsce wydana 9 lipca 2002 roku przez firmę Manta Multimedia, będącą jednocześnie zleceniodawcą dubbingu.

Fabuła

Początek to tajemnica - kwintesencja Bliskiego Wschodu. Pływające po morzach chyże fregaty tnące błękit nieba swoimi białymi żaglami, ciągnące wolno przez piaski pustyń chwiejne karawany wielbłądów i skarby... od lat, dekad i wieków czekające w zapomnianych przez bogów i ludzi, widmowych miastach, odwiedzanych jedynie przez skorpiony i duchy.

A to dopiero wstęp. Preludium do przygód szmuglera Jazza i marzyciela Fausta, dwóch kapitanów żaglowców, dwóch zupełnie innych ludzi, choć w gruncie rzeczy tak podobnych.

Jazz nie przepuści żadnej okazji, by podreperować dziurawy budżet. Przemyca więc na swoim „Dymie” wszystko co nie woła jeść, a mając układy w portach, uchodzi w branży za prawdziwego mistrza szmuglu.

Faust spokojny, nie wadzi nikomu, dzielnie poczyna sobie na swoim „Mknącym w półmroku” wożąc pasażerów i cargo. Świat i wydarzenia są dla niego przyczynkiem do rozważań filozoficzno-egzystencjalnych i marzeń. W tym jest naprawdę dobry.

Obaj wszak kierują się nienaruszalnymi zasadami, indywidualnie pojmowanym honorem i własnymi wartościami.

Wyprawa, która ich czeka nie zniechęci ani jednego ani drugiego, choć obaj podejmą ją z innych powodów.
Źródło opisu: Materiały prasowe z archiwalnej strony dystrybutora

Ekipa

Twórca Funkcja
GMS Records Realizacja nagrań

Obsada

Dariusz Błażejewski Faust
JAZZ and Faust D.Błażejewski (Faust)
Ireneusz Machnicki Al Kaim
JAZZ and Faust I.Machnicki (Al-Kaim)
Gubernator
JAZZ and Faust nie wiem (Gubernator)
Kapitan
JAZZ and Faust nie wiem (Kapitan)
Selim
JAZZ and Faust nie wiem (Selim)

Linki zewnętrzne