FANDOM

Hugo: Zaklęta kolejka (ang. Hugo: Rollercoaster) – zręcznościowa gra dla dzieci z udziałem tytułowego trolla, stworzona przez firmę ITE. W Polsce wydana 3 grudnia 2001 roku przez firmę IM Group, będącą także zleceniodawcą dubbingu.

W 2007 roku prawa do tytułu przejęła firma CD Projekt, która wydała ponownie ten tytuł z tym samym dubbingiem.

Fabuła

Celem gry jest dostarczenie rozrywki bazującej na faktach historycznych nie zagłębiając się jednocześnie w ich szczegółowość.

Dzieci trolla Hugo - Rit, Rat i Rut były na spacerze, gdy natknęły się na wesołe miasteczko, które właśnie przyjechało do lasu. Z przykrością stwierdzają, że jest zamknięte.

Rit, Rat i Rut są bardzo zaskoczone ciszą panującą w wesołym miasteczku. Chodzą po spokojnych uliczkach wśród nieruchomych kolejek.

Nagle słyszą, jak ktoś głośno krzyczy i narzeka. Baz namysłu biegną w kierunku dobywających się dźwięków. Rozglądając się dookoła, pokonują ogromną, niebieską, mistyczną górę z torami kolejowymi - to właśnie jest kolejka górska.

Wejście do kolejki jest wypełnione rzeźbionymi w drewnie figurami z różnych okresów historycznych. To właśnie tłumaczy Rit, Rat i Rut, że trafili do "historycznej" kolejki górskiej.

Krzyki, które słyszeli wcześnie, wydobywają się teraz z tuż obok nich stojącego wagonu kolejki - to specjalista od wszystkich napraw w miasteczku, mucha zwana Buzzy, robi tyle zamieszania skacząc i podnosząc głos.

Najodważniejsza z dzieci - Rat - podchodzi i siada obok mechanika. Widząc ją Buzzy opowiada historię, jak zła czarownica Scylla zesłała błyskawicę, która zniszczyła wiatrak zaopatrujący kolejkę w prąd, pozostawiając ją nieruchomą i bezużyteczną. Wszystko dlatego, że Scylla nie lubi gdy ludzie się śmieją i dobrze się bawią. Do naprawy potrzebnych jest osiem przedmiotów - kamień, koło, odrobina skóry, mikroprocesor i jeszcze kilka innych rzeczy.

Rat i Buzzy wyruszają na poszukiwanie potrzebnych przedmiotów w Zaklętej Kolejce. Potrzebują również Twojej pomocy.
Źródło opisu: Archiwalne materiały prasowe dystrybutora (IM Group)

Ekipa

Twórca Funkcja
Brak danych

Obsada

Jacek Kawalec Bzyczek
Hugo Zaklęta Kolejka Jacek Kawalec (Bzyczek)
  • Hugo Zaklęta Kolejka Jacek Kawalec (Lis robotnik)
    Lis-robotnik
  • Hugo Zaklęta Kolejka Jacek Kawalec (Michael Collins)
    Michael Collins
  • Hugo Zaklęta Kolejka Jacek Kawalec (Narrator)
    Narrator
  • Hugo Zaklęta Kolejka Jacek Kawalec (Psi mistrz pogrzebowy)
    Psi mistrz pogrzebowy
  • Hugo Zaklęta Kolejka Jacek Kawalec (Ptak-architek)
    Ptak-architekt
Cezary Kwieciński Król-nosorożec
Hugo Zaklęta Kolejka Cezary Kwieciński (Król-Nosorożec)
  • Hugo Zaklęta Kolejka Cezary Kwieciński (Neil Armstrong)
    Neil Armstrong
  • Hugo Zaklęta Kolejka Cezary Kwieciński (stary grecki żółw)
    Stary grecki żółw
  • Hugo Zaklęta Kolejka Cezary Kwieciński (Świnia-kowboj)
    Świnia-kowbój
  • Hugo Zaklęta Kolejka Cezary Kwieciński (Trik (Rat))
    Trik (Rat)
Roch Siemianowski Smok
Hugo Zaklęta Kolejka Roch Siemianowski (Smok)
Kotka-hipis
Hugo Zaklęta Kolejka nie wiem (Kocica hipis)
Juliusz Cezar
Hugo Zaklęta Kolejka nie wiem (Juliusz Cezar)
Wielki artysta
Hugo Zaklęta Kolejka nie wiem (Wielki artysta)

Linki zewnętrzne