FANDOM

Gothic: Wielka wojna – nieoficjalne rozszerzenie do gry Gothic, tworzone w latach 2007 – 2012 przez grupę The Dragon Masters. Projekt przechodził wiele zmian. Początkowo miał być jedynie kolejną wizją Górniczej Doliny i przygód Bezimiennego Bohatera, lecz w 2008 roku szef grupy – Xardas17 – postanowił całkowicie zmienić koncepcję i stworzyć coś w rodzaju wielkiego dodatku do gry. W roku 2007 wyszło pierwsze demo modyfikacji, które zostało częściowo zdubbingowane (dialogi posiadał tylko Bezimienny). W roku 2008 wyszło inne, mniejsze demo z okazji świąt Bożego Narodzenia, które miało wprowadzić gracza w świat nowej wersji gry. Ostatecznie prace zostały porzucone pomiędzy 2011 a 2012 rokiem, gdy grupa utajniła część działów na forum. W latach 2015 – 2017 użytkownik YouTube o nicku Johntso0 chciał wznowić projekt, lecz porzucił go latem 2017 roku.

Fabuła

Mówisz Gothic, myślisz Gomez, kolonia karna, bezimienny, Milten, wojna z orkami... Trochę to zmieniały mody, takie jak Mroczne Tajemnice, ale ogólne założenia pozostawały takie same.

A teraz czeka nas wreszcie powiew świeżości, no bo ile można słyszeć o bezimiennym, Diego i całej paczce? No... Na pewno duuuużo, ale w międzyczasie trzeba też odetchnąć. Teraz nadarza się okazja, bo w produkcji jest kolejny mod, a mianowicie Wielka Wojna. Mogliście już o tym modzie słyszeć, gdyż jest już dość długo robiony, ale całkiem niedawno uznaliśmy, że świat Gothic jest już przerobiony na tyle sposobów, że nie ma sensu znów go przerabiać.

Dzięki temu założeniu znajdziemy się niebawem w nowym świecie, pełnym nowych postaci, nowych miejsc i... nowych ras.

Dawno temu, zostaliśmy wysłani przez króla Tyberiusza II na ważną misję poza rodzime wyspy. Teraz, gdy wracamy po 20 latach, nikt nie wierzy, w nasz powrót, wielu uznało, że 20 lat na morzu bez żadnych wiadomości z naszej strony, oznacza tylko i wyłącznie śmierć. Jedyne, co nam pozostaje, to udowodnić swoją tożsamość, co nie będzie taką prostą sprawą, tym bardziej, że będziemy mieli na głowie ważniejsze sprawy...

Teraz, mimo że w roli człowieka, to będziemy się mogli opowiedzieć, po jednej ze stron: ludzi, orków, lub elfów. Tak, elfów! Będzie to jedna z największych innowacji w Wielkiej Wojnie. Nie ważne, po której stronie się opowiesz – nie będzie to zła strona, będzie to Twoja strona. Każda nacja mieszka w innej części świata gry, elfy będą cicho stąpać na koniu, po leśnych ścieżkach wśród ciszy przerywanej śpiewem ptaków, i wśród obfitych traw, wśród których może czaić się zawsze wrogi patrol, ludzie osiedli się na pustyniach, gdzie gromadzą się w oazach, umilając sobie czas w karczmach i na arenach. Natomiast honorowy lud orków postanowił osiedlić się wśród śniegu, co sprawiło, że po latach życia w tak trudnych terenach, najcięższe warunki nie są dla nich za ciężkie.

Różna kultura, sprawiła też, że stosowane są różne taktyki wojenne, więc elf miota czarami, które mają trafić orka biegnącego z wielkim toporem na elfa, a człowiek czeka w ukryciu z bełtem na kuszy, czekając na wygraną jednego z nich, mając w zanadrzu dwa miecze na plecach, które połyskują w oczekiwaniu na zwarcie z ciałem przeciwnika. To, kto wygra tą walkę i co będzie dalej z naszą rodzimą miejscowością zależy już tylko od nas, bo tak naprawdę, to tylko my, gracze, będziemy w stanie zmienić cokolwiek w tej wojnie.
Źródło opisu: Gothic: Wielka wojna

Ekipa

Twórca Funkcja
Brak danych

Obsada

Xardas17 Bezimienny
GWW Xardas17 (Bezimienny)

Linki zewnętrzne

Logo-gothic