FANDOM

Fable: The Journey – ruchowa gra fantasy z 2013 roku przeznaczona na konsole Xbox 360, stworzona przez LionHead Studios i stanowiąca piątą odsłonę cyklu Fable, a zarazem pierwszą i jedyną, do której opracowano polski dubbing. W Polsce wydana 12 października 2012 roku przez Microsoft, który był również zleceniodawcą polskiej wersji.

Fabuła

Fable: The Journey to nowa gra z serii Fable, przygotowana specjalnie z myślą o kontrolerze Kinect. Rozgrywka nie ma wiele wspólnego z poprzednimi odsłonami, choć ponownie przenosimy się do Albionu i walczymy z charakterystycznymi dla tego świata potworami. Znana nam dotychczas kraina wygląda jednak nieco inaczej niż w poprzednich częściach.

Akcję oglądamy z perspektywy pierwszej osoby, a rozgrywka najbardziej przypomina rasowe „celowniczki”, w których rola gracza ogranicza się zazwyczaj do strzelania w nadchodzących przeciwników (postać porusza się sama). Trzymając rękę na wysokości barku, ładujemy czar – wyciągając ją przed siebie, używamy magii na wybranym stworze. Pojawiają się też bardziej rozbudowane mechanizmy sterowania. Przykładowo, pocierając obie dłonie o siebie imitujemy proces rozpalania ognia, który możemy nakierować na naszych adwersarzy. Gdy podejdą zbyt blisko, wtedy rozpoczynamy walkę wręcz, wykonując szybkie wymachy rąk przed telewizorem.

Pewnym urozmaiceniem są sekwencje jazdy wozem. Koniem kierujemy wyciągając przed siebie ręce w sposób, w jaki byśmy trzymali lejce. Mocnymi szarpnięciami zmuszamy go do galopu, a przyciągając jedną z dłoni do siebie wywołujemy skręt w wybraną stronę. Sterowanie nie sprawia więc zbyt dużych problemów i jest przyswajalne nawet dla mniej doświadczonych osób. Sporym ułatwieniem jest fakt, że gracz praktycznie nie musi celować w nadciągających wrogów, gdyż wiele tego typu aspektów zostało zautomatyzowanych.
Źródło opisu: Materiały prasowe dystrybutora

Ekipa

Twórca Funkcja
Brak danych

Obsada

Brygida Turowska-Szymczak Teresa Zoë Wanamaker
Brygida Turowska - Fable
Jacek Kopczyński Gabriel Geoffrey Breton
Jacek Kopczyński - Fable
Modest Ruciński Katlan Max Brown
Modest Ruciński - Fable
Xander
Modest Ruciński - Fable (Xander)
Grzegorz Kwiecień Narrator samouczka
Grzegorz Kwiecień - Fable
Zbigniew Konopka Daniel
Fable Z.Konopka (Daniel)
Płomień
Fable Z.Konopka (Płomień)
Benny Jason Baughan
Fable - Benny
Słońce
Fable - Słońce
Skała

Linki zewnętrzne