FANDOM

Europa Universalis – komputerowa strategiczna gra czasu rzeczywistego z 2001 roku, osadzona w realiach epoki nowożytnej, wyprodukowana przez szwedzkie studio Paradox Entertainment. W Polsce wydana 14 marca 2001 roku przez firmę CODA, będącą również zleceniodawcą dubbingu.

Opis gry

Europa Universalis to strategia czasu rzeczywistego, odtwarzająca historię świata od Wieku Odkryć (1492) po nastane ery Napoleona (1792). Kombinacja czasu rzeczywistego, gra w trybie sieciowym i historyczna dokładność - to wszystko czyni Europa Universalis unikalną w swoim gatunku. Gracz kontroluje jedną z głównych sił epoki, jak np. Hiszpanię, Anglię, Prusy, Francję, Portugalię czy Polskę. W sumie w grze jest ponad 75 państw, które kontrolowane są przez gracza lub sztuczną inteligencję. Gra zawiera ponad 2000 faktycznych, historycznych osobistości i wydarzeń, co w rezultacie zapewnia całkowicie wciągający i wiarygodny świat. Gracz lub gracze kontrolują większość funkcji swoich krajów jak np. prowadzenie wojen, ekonomię czy dyplomację. Budują i komenderują flotami i armiami, odkrywają nowe lądy przy pomocy podróżników i konkwistadorów, eksploatują w celach własnych lub handlowych surowce naturalne, i zakładają sojusze, aby rozpocząć lub zapobiec wojnie, przesunąć wojska lub uzyskać wsparcie finansowe. Jednakże władza gracza nie jest nieskończona, a historyczne zdolności - lub ich brak - monarchów danego państwa wpływają na szanse zwycięstwa.
Żródło opisu: Materiały prasowe dystrybutora (Merlin.pl)

Ekipa

Twórca Funkcja
Brak danych

Obsada

Narrator
EuropaUniversalis1 nw (Narrator)

Linki zewnętrzne