Encyklopedia polskiego dubbingu
Advertisement

Elizabeth Chase Olsen (ur. 16 lutego 1989 roku w Sherman Oaks) – amerykańska aktorka, młodsza siostra bliźniaczek Mary-Kate i Ashley Olsen.

Życiorys

Przed kamerą zadebiutowała w 1994 roku w filmie Jak uratowano Dziki Zachód jako postać epizodyczna.

Ukończyła nowojorską uczelnię Tisch School of the Arts, spędziła również semestr w Moskiewskim Akademickim Teatrze Artystycznym w ramach programu MATS (2009).

Jej kariera aktorska rozwinęła się w 2011 roku za sprawą niezależnego thrillera Martha Marcy May Marlene, za którą została nominowana do nagród: Independent Spirit Awards za główną rolę żeńską oraz Critics' Choice Movie Awards dla najlepszej aktorki.

Popularność zapewniła jej rola Wandy Maximoff alias Scarlet Witch w serii Marvel Cinematic Universe, gdzie wystąpiła w filmach: Kapitan Ameryka: Zimowy Żołnierz, Avengers: Czas Ultrona, Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów, Avengers: Wojna bez granic i Avengers 4.

Zaliczyła również znaczące role w filmach: Cichy dom, Sztuki wyzwolone, Oldboy, Godzilla, I Saw The Light. Historia Hanka Williamsa, Ingrid wyrusza na zachód oraz Wind River. Na przeklętej ziemi.

Polski dubbing

Rok Tytuł Rola Polski głos
2014 Kapitan Ameryka: Zimowy Żołnierz Wanda Maximoff / Scarlet Witch rola bez dialogów
2015 Avengers: Czas Ultrona Lidia Sadowa
2016 Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów
2018 Avengers: Wojna bez granic
2019 Avengers: Koniec gry

Linki zewnętrzne

Advertisement