FANDOM

Doktor Dawson (w anglojęzycznej wersji językowej nazywany profesorem Dawsonem) — to stary naukowiec, ekspert ale zarazem poszukiwacz wiedzy odnośnie istot zwanych invizimalami. Jest on mentorem Keni'ego oraz Jasmin, ale także koordynatorem całej wyprawy. Uczy ich jak właściwie traktować swoje invizimale oraz jak je trenować. Jest on wesołą i uczynną osobą, lecz gdy trzeba potrafi zachować się stanowczo i trzymać swoich podopiecznych krótko, gdy złamią jego zasady lub jakiś zakaz. Doktor Dawson był grany przez Briana Blessed nie tylko głosem, ale także całą sylwetką, gdyż wszystkie przerywniki filmowe w grze były tworzone z udziałem prawdziwych aktorów tworząc coś w rodzaju filmu fabularnego. W polskiej wersji językowej postaci tej głosu użyczył Marek Frąckowiak.

Fikcyjna biografia

Główny bohater natrafia na Dawsona jako początkujący trener invizmali i nowicjusz w pół-świadku walk trenerów. Po zdobyciu zaufania Kenichiego Nakamury, Japończyk podaje nu namiary, "na kogoś, kto mu pomoże rozwinąć swoją wiedzę i zdolności trenowania invizimali". Tą osobą okazuję się być brytyjski uczony doktor Dawson. Dawson łączy istnienie tych stworzonek z antycznymi cywilizacjami i poniekąd ich upadkiem. Nie ma jednak pewności i dlatego przez dwie pierwsze części serii podróżuje po Europie i odwiedza innych uczonych, który podobnie jak on badają życie invizimali. To także on kontaktuje głównych bohaterów z sir Campbellem - opisującym siebie jako wielkiego sympatyka invizimali oraz ich kolekcjonera - który po czasie staje się głównym antagonistą serii. Dawson przyjaźni się z Profesor Alexandrą Michaels, która wielokrotnie pomaga jemu oraz Keniemu. Doktor jest prawdopodobnie żonaty bądź rozwiedziony, gdyż ma syna w średnim wieku, który po jego zniknięciu w "Zaginionych plemionach", pojawia się znikąd chcąc kontynuować dzieło ojca. Pochodzi z Londynu. Ostatecznie doktor zostaje uratowany przez Jasmin, który prawie przypłacił życiem prowadząc badania innych portali na własną rękę.

Polski dubbing

Rok Tytuł Głos Aktor Próbka
Gry komputerowe
2009 InviZimals Marek Frąckowiak Brian Blessed
Invizimals Marek Frąckowiak (Doktor Dawson)
2010 InviZimals: Następny wymiar
Invizimals Następny Wymiar Marek Frąckowiak (Doktor Dawson)
2011 InviZimals: Zaginione plemiona
InvizimalsZaginione Plemiona Marek Frąckowiak (Doktor Dawson)
2013 InviZimals: Drużyna
Invizimals Drużyna M.Frąckowiak (Doktor Dawson)