FANDOM

Anna Ścigalska-Sidzina (ur. 7 października 1959 roku w Chorzowie) – aktorka teatralna, dubbingowa i piosenkarka.

Kariera

Urodzona w Chorzowie, gdzie ukończyła szkołę muzyczną w klasie skrzypiec.

Po maturze znalazła się w Szkole Artystycznej Komitetu ds. Radia i TV z siedzibą w Koszęcinie, która przygotowywała do zawodu: aktor – piosenkarz – tancerz. Zajęcia aktorskie, wokalne, ruchowe (taniec, step, pantomima, kaskaderka) to podstawowe przedmioty w tej szkole, dzięki którym kształcono wszechstronnych wykonawców.

Szkołę ukończyła z wyróżnieniem i w nagrodę otrzymała stypendium w słynnej Szkole Stepu i Tańca Modern - Jazz Franka Towena w Pradze.

Kolejny etap życia artystycznego to angaż w Teatrze Rozrywki w Chorzowie, gdzie brała udział w przedstawieniach: "Noc na Łysej Górze", "Wampuka" a także w telewizyjnej rewii sylwestrowej. W tym samym okresie uczestniczyła w Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu (gdzie zajęła III miejsce) oraz w Festiwalu w Rostoku. W 1985 przeniosła się do Warszawy, gdzie po otrzymaniu weryfikacji Ministerstwa Kultury i Sztuki dołączyła do grupy Andrzeja Strzeleckiego, biorąc udział w "Złym zachowaniu", które wystawiane było w Teatrze Buffo i Ateneum.

W międzyczasie otrzymała propozycję udziału w przedstawieniu "Musicale, musicale" W. Młynarskiego, J. Józefowicza i J. Stokłosy, którego premiera odbyła się w ramach Festiwalu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu.

Od 1987 roku datuje się 10-letnia współpraca z Teatrem Rampa, pod dyrekcją A. Strzeleckiego. Brała udział m in. w przedstawieniach: "Cabaretro", "Sweet Fifties", "Czerwony stoliczek", "Warsztat", "Alicja w krainie czarów".

Zagrała w filmach fabularnych: "Miłość ci wszystko wybaczy", "Bohater roku", "Kolorowy ślad", w przedstawieniach Teatru TV: "Dziady" i "Żółta szlafmyca".

Wielokrotnie brała udział w Festiwalach Piosenki Polskiej w Opolu, Przeglądach Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu.

Od 1992 roku do dziś współpracuje z Kwartetem RAMPA.

Wykonanie piosenek

Rok Tytuł Piosenka
1996 Dzwonnik z Notre Dame Partie wokalne Esmeralda
1997 Zakochany kundel Partie chóralne w piosence „Bella Notte”

Linki zewnętrzne