Alone in the Dark: Koszmar powraca (oryg. Alone in the Dark 4: The New Nightmare, 2001) – gra komputerowa typu survival horror autorstwa DarkWorks, wydana na platformy PC i konsolę PlayStation i Dreamcasta, czwarta część serii Alone of the Dark.

Gra z dubbingiem dostępna jest wyłącznie na komputerach osobistych, premiera odbyła się 14 października 2004 roku, dzięki dystrybutorowi CD Projekt.

Polski dubbing występuje jedynie w rozgrywce, przerywniki filmowe opatrzone zostały wyłącznie napisami.

Fabuła

W czwartej części legendarnej serii Alone in the Dark koszmar powraca i to ze zdwojoną mocą! Gra należy do gatunku survival horror - połączenia przerażającej przygody z intensywną dawką akcji. Niezwykły detektyw, Edward Carnby, udaje się na tajemniczą wyspę, gdzie znaleziono ciało jego najbliższego przyjaciela. Krótkie śledztwo wykazuje związek tej tajemniczej śmierci z zaginionym potężnym starożytnym artefaktem. Carnby postanawia rozwiązać zagadkę - pomoże mu w tym poszukiwaczka przygód - archeolog Aline Cedrac. Strach czai się za wszędzie, każdy najmniejszy cień może skrywać mroczną tajemnicę albo przerażający koszmar. Kto lub co skrywa się na tej posępnej wyspie? Co jest pogrzebane w jej czeluściach? Kiedy wreszcie zakończy się ten okropny koszmar?
Źródło opisu: Materiały prasowe dystrybutora gry

Ekipa

Twórca Funkcja
Studio T-Rex Realizacja nagrań
Agnieszka Zwolińska Reżyseria nagrań
Marcin Bartkiewicz Tłumaczenie – Biuro tłumaczeń HEX
Jakub Żywko
Paweł Składanowski Kierownictwo produkcji polskiej wersji językowej

Obsada

Anna Apostolakis-Gluzińska Lucy Morton
Anna Gajewska Aline Cedrac
Przemysław Kaczyński Pilot samolotu
Jacek Kopczyński Edward Carnby
Jan Kozaczuk Allan Morton
  • Judas De Certo
  • Obed Morton
  • Archibald Morton
Kamil Maćkowiak Charles Fiske
Piotr Warszawski Frederick Johnson
Janusz Wituch Len
  • Głos Hecatonchres
  • Ranny
Krzysztof Zakrzewski Edenshaw

Linki zewnętrzne