FANDOM

Alita: Battle Angel – amerykański film akcji z 2019 roku w reżyserii Roberta Rodrigueza, zrealizowany na podstawie mangi Yukito Kisihiry Gunnm. Dubbing do niego zlecony został przez Imperial CinePix na potrzeby dystrybucji kinowej.

Fabuła

Wizjonerscy twórcy James Cameron („Avatar”) i Robert Rodriguez („Sin City: Miasto grzechu”) przedstawiają spektakularny film fantastyczno-przygodowy o poznawaniu prawdy o sobie samym, odkrywaniu wewnętrznej siły i potędze nadziei. Alita (Rosa Salazar) budzi się bez pamięci w świecie przyszłości, którego nie poznaje. Opiekę nad nią roztacza Ido (dwukrotny laureat Oscara Christoph Waltz), sympatyczny doktor, który uświadamia sobie, że w ciele porzuconego cyborga kryje się serce i dusza młodej kobiety o niezwykłej przeszłości. Alita uczy się nowego życia na ulicach zdradliwego Miasta Złomu. Podczas gdy Ido stara się chronić ją przed jej własną tajemniczą historią, nowy przyjaciel Ality, Hugo (Keean Johnson), twierdzi, że zna sposób, by przywrócić jej pamięć. Dopiero, gdy potężne, śmiertelnie niebezpieczne i skorumpowane siły, które rządzą miastem, rzucają jej wyzwanie, Alita odkrywa klucz do swej przeszłości – posiada niezwykłe zdolności bojowe, a ci, którzy stoją u władzy, nie cofną się przed niczym, by przejąć nad nimi kontrolę. Jeśli Alicie uda się stawić im czoło, może ocalić swych przyjaciół, rodzinę i świat, który zdążyła pokochać. W pozostałych rolach nagrodzeni Oscarami Jennifer Connelly i Mahershala Ali oraz nominowany do Oscara Jackie Earle Haley.
Źródło opisu: Imperial CinePix

Ekipa

Twórca Funkcja
Studio Sonica Opracowanie i udźwiękowienie
Leszek Zduń Reżyseria, casting
Arleta Walczak Tłumaczenie
Joanna Kuryłko Dialogi
Daniel Gabor Dźwięk i montaż
Maciej Sapiński
Agnieszka Kudelska Kierownictwo produkcji, casting
Mafilm Audio Kft. Realizacja nagrań
Deluxe Media Mix

Obsada

Marta Wągrocka Alita Rosa Salazar
Bronisław Wrocławski Doktor Ido Christoph Waltz
Joanna Kwiatkowska-Zduń Chiren Jennifer Connelly
Michał Mikołajczak Vector Mahershala Ali
Michał Klawiter Zapan Ed Skrein
Damian Kulec Hugo Keean Johnson
W pozostałych rolach
Zbigniew Konopka Grewishka Jackie Earle Haley
Błażej Michalski Tanji Jorge Lendeborg Jr.
Jarosław Boberek
Laura Breszka
Marta Dylewska
Michał Konarski
Agnieszka Kudelska
Maciej Maciejewski
Katarzyna Owczarz
Kamil Pruban
Kinga Suchan
Jakub Świderski
Mateusz Weber

Pliki multimedialne

Linki zewnętrzne