FANDOM

Adrian Rux (ur. w 1993 roku w Warszawie) – polski aktor teatralny, telewizyjny i głosowy, model.

Życiorys

Absolwent Szkoły Aktorskiej im. Haliny i Jana Machulskich w Warszawie. Występuje w Państwowym Teatrze Miejskim w Lesznie.

Zadebiutował u boku Sławomiry Łozińskiej rolą Zbyszka Dulskiego w kultowej Moralności pani Dulskiej w reżyserii Piotra Grabowskiego. Jako nastolatek przez krótki okres występował w serialu Plebania. Jego talent głosowy odkryła podczas zajęć w szkole aktorskiej pełniąca funkcję profesor od dubbingu i sztuki lektorskiej Ewa Kania, co zaowocowało udziałem młodego aktora w polskim dubbingu produkcji animowanych, takich jak: Stacyjkowo, Troskliwe Misie i Hanazuki. Nagrywał sample jako kangurek Maleństwo w serii przygód Kubusia Puchatka. W grudniu 2016 roku zadebiutował w Teatrze Polskiego Radia w nagradzanym słuchowisku Białe Baloniki (reż. Katarzyna Łęcka). W tym samym roku, na scenie warszawskiego Teatru Powszechnego, wykonał utwór Czerwony Autobus podczas otwarcia gali z okazji premiery książki Reszta jest monologiem, poświęconej Adamowi Hanuszkiewiczowi. Na leszczyńskiej scenie, od 2016 roku, występuje głównie w poważnych rolach dramatycznych: Władzia w Ślubie (reż. Jarosław Bielski), Pietii Trofimova w Wiśniowym Sadzie (reż. Jan Tomaszewicz), Słowika w Jaskółeczce według tekstu Tadeusza Słobodzianka (reż. Karol Wróblewski).

Użycza głosu głównemu bohaterowi w polskiej wersji językowej popularnej koreańskiej gry komputerowej Elsword. W 2017 roku został wybrany do obsady polskiego dubbingu amerykańskiego serialu animowanego Hotel Transylwania, od premiery, która odbyła się w Halloween, emitowanego na stacji Disney Channel. W 2018 roku intensywnie użyczał głosu w serialu Craig znad potoku (Craig of the Creek) dla Cartoon Network. Wraz z Anną Dereszowską nagrał audiobook bestsellerowej powieści Teresy Driscoll, Obserwuję cię.

Role w dubbingu

Filmy

Rok Tytuł Rola Aktor w wersji oryginalnej
2017 Galop ku wolności Matt Barker Michael Girgenti
Adrian Rux - GKW
Mężczyzna w tłumie
2017 Kobieta lew Reporter
2017 Wszystko albo nic

Gry komputerowe

2016 Elsword Elsword (2. wersja) Nicolas Roye
Elsword dubb z 2016 A.Rux (Elsword)

Linki zewnętrzne