FANDOM

303: Bitwa o Anglię (ang. Hurricane) – brytyjsko-polski dramat wojenny z 2018 roku w reżyserii Davida Blaira, inspirowany historią 303. Dywizjonu Myśliwskiego Warszawskiego im. Tadeusza Kościuszki. Światowa premiera filmu miała miejsce 9 sierpnia 2018 roku w Warszawie, z kolei do polskich kin film trafił 17 sierpnia. Jego dystrybutorem jest firma Kino Świat.

Polski dubbing

Bohaterowie posługują się w filmie dwoma językami – angielskim i polskim. Jedynym aktorem grającym Polaka, który nie władał biegle językiem polskim, był Iwan Rheon. Chociaż mówił on po polsku, jego wymowa była niedoskonała, w związku z czym na potrzeby dystrybucji filmu w Polsce został on zdubbingowany. Kino Świat dystrybuuje wyłącznie wersję z taką postsynchronizacją, obecną zarówno w wersji z napisami, jak i z lektorem. Postsynchrony nagrano prawdopodobnie w Studiu PRL, będącym jedynym studiem, z którym na stałe Kino Świat współpracuje przy produkcjach kinowych.

Fabuła

Jest rok 1940. Władze i ludność Wielkiej Brytanii z rosnącym przerażeniem patrzą na inwazję niemieckiej armii na Europę. Rozpoczyna się bitwa o Anglię, w której doskonale wyszkoleni i doświadczeni piloci Luftwaffe zaciekle atakują alianckie samoloty RAFu. Z pomocą przybywają doborowi polscy lotnicy: Jan Zumbach, Witold Urbanowicz, Mirosław Ferić i Witold „Tolo” Łokuciewski. To weterani, którzy pragną walczyć w obronie swojej ojczyzny nawet poza jej granicami. Początkowa nieufność Brytyjczyków musi ustąpić wielkiemu szacunkowi, jakim Anglicy zaczynają darzyć polskich pilotów. Tak powstaje Dywizjon 303 imienia Tadeusza Kościuszki, który okazał się być najskuteczniejszym oddziałem powietrznym w trakcie bitwy o Anglię. Bohaterom przypisuje się zestrzelenie ponad 120 niemieckich samolotów – to wynik, jakiego nie udało się osiągnąć żadnemu innemu powietrznemu dywizjonowi.
Źródło opisu: Opis dystrybutora

Ekipa

Twórca Funkcja
Brak danych

Obsada

Maciej Sikorski Jan „Kaczor Donald” Zumbach Iwan Rheon
Maciej Sikorski - 303

Linki zewnętrzne